Efter torsdagens besked om att lätta på reserestriktionerna är det många som vill gå in och boka sin resa till eller från Gotland. Den höga belastningen gör att det kan vara svårt att genomföra en bokning. Vi ber om ursäkt över det som inträffat och ber dig försöka senare. Tack för ditt överseende.

Viktig information gällande det nya coronaviruset och covid-19. Uppdaterad 4 juni 2020. Läs mer här →

Vi följer myndigheternas anvisningar noga med anledning av covid-19 och vi reserverar oss för att vi med kort varsel kan komma att ändra vår turlista.

Efter torsdagens besked om att lätta på reserestriktionerna är det många som vill gå in och boka sin resa till eller från Gotland. Den höga belastningen gör att det kan vara svårt att genomföra en bokning. Vi ber om ursäkt över det som inträffat och ber dig försöka senare. Tack för ditt överseende.

Viktig information gällande det nya coronaviruset och covid-19. Uppdaterad 5 juni 2020. Läs mer här →

Vi följer myndigheternas anvisningar noga med anledning av covid-19 och vi reserverar oss för att vi med kort varsel kan komma att ändra vår turlista.

Återbetalning av färjebiljett

Återbetalning medges inom 90 dagar från utresedatum. De flesta återbetalningar för färjan till Gotland kan enkelt utföras via onlinebokningen.

Återbetalning via hemsidan

Logga in med bokningsnummer och det telefonnummer du angav vid bokning.
Logga in >>

I terminal

I terminalkassan i Visby, Oskarshamn och Nynäshamn kan man få hjälp med återbetalning till sitt bank-/kreditkort.

Om du har problem att utföra ditt återbetalningsärende - ring oss så hjälper vi dig! 
Telefon: 0498-201800 (ekonomiavdelningen)
Öppet på vardagar 9-12, 13-16.
Övrig tid hänvisar vi dig till telefonbokningen, 0771-22 33 00.