Upplev Gotland

Gotland är fullt av upplevelser - året runt - och det är värt att visas upp!

Tillsammans med byrån B-Reel har vi påbörjat en resa för att ta fram ett nytt kommunikativt koncept som framförallt ska visa på allt som finns på Gotland utanför högsäsong. 

I den nya satsningen lyfts lokala "mikroupplevelser" runt om på ön som går att ta del av även utanför högsäsong. 

- Gotland har så mycket att erbjuda utanför vår fina högsäsong, säger Adam Jacobsson, försäljnings- och marknadschef på Destination Gotland. Tillsammans med besöksnäringen på ön vill vi därför lyfta de reseanledningar som finns här året runt. Vi kommer inledningsvis lyfta upp en handfull utvalda mikroupplevelser i vår reklamsatsning inför sommaren men vi letar efter ännu fler anledningar för
besökare att komma hit.

Idén att kunna boka upplevelser är inte ny, då det redan är del av vårt erbjudande,
men tanken är att erbjudandet ska breddas och göra det möjligt för företagare och – i viss mån – gemene gotlänning att erbjuda egna mikroupplevelser.

- Till en början letar vi efter udda, utmanande och speciella aktiviteter. De behöver inte tilltala den stora massan, förklarar Adam Jacobsson. Jag uppmanar alla inom besöksnäringen på Gotland att höra av sig till mig om de har en upplevelse som de vill erbjuda.

Kampanjen som nu filmas följer fem profiler som sysslar med allt från havsgalopp till schack och beräknas gå igång under våren 2020.

För mer information, kontakta:
Adam Jacobsson, försäljning- och marknadschef, Destination Gotland, adam.jacobsson@destinationgotland.se, 070-4479000