Vi följer myndigheternas anvisningar noga med anledning av covid-19.
Viktig information gällande covid-19, läs här (uppdaterad 21 oktober 2020)

Vi följer myndigheternas anvisningar noga med anledning av covid-19.
Viktig information gällande covid-19, läs här (uppdaterad 21 oktober 2020)

Information till dig som resenär

Vi har genomfört några förändringar som kan påverka dig som reser med oss.

Fast serviceavgift för dig som bokar biljetten via telefon, e-post eller i biljettkassan

Nu inför vi en fast serviceavgift för telefonbokning eller bokning i biljettkassa. Vi tar bort dagens tilläggsavgift som motsvarar 5 % av det totala biljettpriset och inför en fast avgift på 70 kr* för dig som väljer att boka via telefon eller i biljettkassan.
*Folkbokförda på Gotland betalar en serviceavgift på 35 kr om biljettvärdet understiger 300 kr.

Kontantfria kassor i Oskarshamn och Nynäshamn

Biljettkassorna i Oskarshamns- och Nynäshamnsterminalen kommer att vara helt kontantfria från och med den 3 september. I terminalen i Visby kommer det fortsatt att vara möjligt att betala kontant.

Öppettider biljettkassa

Våra biljettkassor i terminalerna kommer framöver endast hålla öppet i samband med färjornas avgångar. Aktuella öppettider hittar du på sidan Våra färjeterminaler