Frågor och svar

Hur betalar jag?

Vid genomförd bokning kan du betala din bokning online med kreditkort via en krypterad och säker betalsida. Om du inte har möjlighet att betala med kreditkort kan du ringa 0771-223300 och boka resor, boende och upplevelser. Vid bokningar med ankomstdatum inom 28 dagar krävs att betalning görs med kreditkort. Se även betalningsvillkor.

När måste jag betala?

Anmälningsavgiften (delbetalning) om 10 % av bokningens pris ska vara Gotland Promotion tillhanda omgående från bokningstillfället annars avbokas din bokning. Slutbetalning skall vara oss tillhanda senast 28 dagar innan ankomst annars avbokas din bokning enligt gällande avbokningsregler.

Vad är avbeställningsskydd?

Det är en avbokningsförsäkring som endast kan tecknas vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet gäller för samtliga namngivna personer i bokningen. Avbeställningsskyddet gäller endast i samband med uppvisandet av läkarintyg. Om kunden väljer att utnyttja avbeställningsskyddet avbokas samtliga personer i bokningen. Ingen delåterbetalning kan ske om övriga väljer att utnyttja resan.

295 kr per bokning.

Kan jag säkert lämna ut mina kortuppgifter?

Ja, all personlig information skrivs in på en krypterad sida (SSL 128 bits) där det är säkert att lämna ut uppgifter om dig själv och ditt betalkort. Din e-postadress kommer att användas i kommunikation med dig angående din bokning och resmålet.

Kan jag avbryta min bokning?

Ja, du kan avbryta hela beställningen om du klickar "Avbryt bokning" i varukorgen eller på betalsidan.

När har jag gjort klart min bokning?

När du har fyllt i alla uppgifter på sidan för kunduppgifter och klickat på "Bekräfta bokning" så återstår endast själva betalningen. Klicka på "Godkänn transaktion" för att genomföra kortbetalningen. Du får du upp en ny sida där du lägger in dina kortuppgifter. Efter att din betalning gått igenom är bokningen klar.

Vad händer om jag blir sjuk?

Köper du avbeställningsskydd i samband med att du bokar ditt boende kan du skydda dig mot avbokningskostnader. Du kan avboka fram till 24 timmar innan avresa utan annan avgift än en expeditionsavgift på 5% av bokningens pris, dock högst 200 kr om följande inträffar: (vid senare avbokning utgår full avgift)

a) dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art, som drabbat Dig själv, maka/make, sambo, Dina eller deras föräldrar, barn, syskon eller medresenär.
b) inkallelse till krigsmakten eller civilförsvaret.
c) det inträffar någon annan allvarlig händelse utanför Din kontroll, t.ex. omfattande eldsvåda eller översvämning i Din bostad, som medför att det inte är rimligt att Du ska stå fast vid Din bokning. Du måste kunna styrka Ditt förhinder med intyg från läkare, myndighet eller försäkringsbolag. Intyg som inkommer senare än 7 dagar efter avbeställningsdatum beaktas ej. Avgifter för avbeställningsskydd, ändrings-, faktura- samt bokningsavgift återbetalas ej.

Avbeställningskostnader

(Då avbeställningsskydd ej tecknats eller ej gäller).
28 dagar eller fler före ankomst: 10% av bokningens pris (anmälningsavgiften)
27-12 dagar före ankomst: 25% av bokningens pris
11-2 dagar före ankomst: 50% 1-0 dagar före ankomst: 100%

Avgifter för avbeställningsskydd, ändrings-, faktura- samt bokningsavgift återbetalas ej.

Avbeställningskostnader vid rumsbokning
Vid rumsbokning, exempelvis hotellrum, som inte ingår i ett paket måste avbeställning ske senast kl.17.00 dagen innan ankomst. Vid avbeställning senare än 17.00 dagen innan ankomst debiteras kunden priset för ett dygn.

Observera att särskilda ändrings- och avbokningsregler kan gälla för vissa priser och erbjudanden. Vänligen kontrollera prisuppgifterna noggrant innan du genomför din bokning. Se även den bokningsbekräftelse du får efter att du gjort din bokning för mer information angående ändrings- och avbokningsregler.

Avbeställningsregler vid evenemangsbokning
Evenemangsbiljetter är inte ändrings- eller avbokningsbara. Ingen återbetalning sker om biljett ej utnyttjas.

Dela på:
Annonser